venerdì 4 marzo 2011

Meditatia "Cine sunt eu?"

Realizarea de Sine va inflori atunci cand mintea va deveni linistita. Pentru ca acest lucru sa devina valabil noi trebuie sa raspundem la intrebarea : "Cine sunt eu?". Aceasta este un tip de meditatia cunoscuta sub numele de meditatia “Cine sunt eu?” redata in cartea lui Ramana Maharishi-“Cautarea Sinelui-dialoguri despre esenta divina a Fiintei”. Prin aceasta, gândul "Cine sunt eu?" va distruge cu timpul toate celelalte gânduri. Sub acest parcurs, când alte gânduri apar, ele nu trebuie urmate ci trebuie sa ne întrebam "Cui îi apar aceste gânduri?". Nu are importanta câte iti vin in minte. De fiecare data când un gând apare trebuie sa ne întrebam cu seriozitate "Cui i-a aparut acest gând?". Raspunsul care-ti vine va fi "Mie". Apoi daca se pune întrebarea "Cine sunt eu?", mintea se va întoarce la sursa sa, iar gândul care a aparut se va linisti. Printr-o practica repetata, realizata în aceasta maniera, mintea îsi va dezvolta capacitatea de a ramâne permanent cufundata în propria sa sursa. Atât timp cât în minte se mai pastreaza impresii ale obiectelor exterioare sau interioare, întrebarea "Cine sunt eu?" este necesara. Pe masura ce gândurile rasar, ele vor fi distruse imediat, chiar în locul lor de origine, prin intermediul acestei întrebari. Daca ne pastram în contemplarea Sinelui neîntrerupt pâna ce Sinele a fost recunoscut, doar atunci putem renunta la aceasta întrebare.
Cu cat incercam sa meditam mai mult, cu atat mai numeroase devin gandurile parazitare. Este un lucru firesc, pentru ca tot ce este ascuns in voi iese atunci la lumina. Daca toate acestea n-ar fi aduse la suprafata, cum am mai putea sa le distrugem? Gandurile apar oarecum spontan, pentru ca, in cele din urma, sa dispara, intarind astfel mentalul. Realizarea Sinelui nu este un lucru care trebuie sa fie obtinut. El este deja in noi. Tot ceea ce trebuie sa facem este sa eliminam ideea "eu nu L-am realizat". Linistea si pacea inseamna Realizarea Sinelui. Nu exista nici un moment in care Sinele sa nu fie prezent. Atat timp cat mai exista indoieli sau avem sentimentul ca nu L-am realizat, trebuie sa facem eforturi sustinute pentru a elimina complet aceste ganduri.

Nessun commento:

Posta un commento