martedì 31 maggio 2011

Principiul lui Christos





Prin coborarea Fiului Omului pe Pamant, se realizeza stralucirea omului. In Om salasluieste Hristosul, Fiul unic al lui Dumnezeu, adica Acel care ii reda intreaga Stralucire Omului Induhovnicit. “Asa cum am primit de la Tatal Meu, eu ii voi da Steaua diminetii”(Apocalipsa, cap 2, v.28) expicatia versetului, dupa Rudolf Steiner, este- “Asa cum eu am primit de la Tatal meu; si Eu iti voi da Steauna diminetii” Eul uman din corpul astral, acel “Eu sunt” al omului avea nevoie de impulsul lui Isus Christos; omul coborat pe Pamant nu poate fi salvat decat de Dumnezeu insusi venit pe Pamant sub forma umana. “Si toate comunitatile vor cunoaste pe eu sunt, care cerceteaza inimile si cele dinauntru”(Apocalipsa, cap 2, v. 23) Steaua diminetii semnifica planeta Mercur care reprezinta forta preponderenta ce ne conduce spre inaltimi, directia pe care omul trebuie s-o urmeze. Prin asta se explica impulsul lui Hristos.Explicarea simbolismului din versetul 1, cap.3 al Apocalipsei: “Iata ce spune Cel care are cele sapte spirite ale lui Dumnezeu si cele sapte stele”Omul este expresia vizibila a celor sapte principii ale naturii umane:principiul fizic, a carui expresie este corpul fizic, principiul corpului vital, acarui expresie este corpul eteric, principiul corpului astral care , transformat prin actiunea constienta a eului, devine Manas, principiul corpului eteric, care transformat, devine Buddhi si Atma, sau corpul fizic transformat, spiritualizat. In centrul acestora se afla principiul eului. Acestia sunt cei sapte constiuenti spirituali prin care se exprima natura divina a omului.Ele sunt “cele sapte spirite ale lui Dumnezeu in om” “Cele sapte stele sunt cele care ne ajuta sa intelegem ce este omul astazi si ce trebuie sa devina in viitor. Acestea sunt cele sapte incarnari ale Pamantului: Saturn, Soare, Luna, Terra, Jupiter, Venus, Vulcan care cuprind intreaga evolutie a omului. Saturn a dat omului germenul corpului fizic, Soarele, germenul corpului eteric, Luna a dat corpul astral iar Terra, Pamantul actual, a dat omului eul. Cele trei incarnari ulterioare, Jupiter, Venus, Vulcan vor promova in continuare dezvoltarea elementelor constitutive spirituale ale omului”, ne relateaza Rudolf Steiner in conferintele sale despre Apocalipsa.

Nessun commento:

Posta un commento